Blog > Komentarze do wpisu
scenariusz zaj耩-klasa 1

Scenariusz zaj耩 zintegrowanych dla kl. I

Czas zaj耩: 45 min.

Prowadz帷a: Barbara 鑿ierz, Joanna Koz這wska, Kinga Motyka, Ewa Hebenstreit

Klasa: II

Temat zaj耩: „Matematyczne zmagania z zadaniem do rozwi您ania” - utrwalenie tabliczki mno瞠nia.

Cele:

Og鏊ne:

  • Rozw鎩 my郵enia matematycznego.
  • Doskonalenie umiej皻no軼i mno瞠nia i dzielenia
  • Doskonalenie spostrzegawczo軼i
  • Nauka korzystania z programu do edukacji matematycznej „2+2”
  • Kszta速owanie umiej皻no軼i wsp馧pracy w grupie.

Szczeg馧owe:

  • Ucze zna tabliczk mno瞠nia
  • Ucze potrafi zapisa dzia豉nie z mno瞠niem lub dzieleniem
  • Ucze kojarzy wynik dzia豉nia z liczbami kt鏎e go tworz
  • Ucze potrafi okre郵i wielokrotno嗆 liczby
  • Ucze potrafi pos逝篡 si programem edukacyjnym
  • Ucze ocenia sw鎩 wk豉d pracy w dzia豉nie grupy
  • Ucze potrafi wsp馧pracowa z grup

Metody:

  • S這wna(Wyja郾ienie)
  • Problemowa(Zabawa dydaktyczna)
  • Praktycznego dzia豉nia: (m. 獞icze przedmiotowych)
  • Ogl康owa(prezentacja programu edukacyjnego „2+2”)

Formy pracy:

  • Grupowa
  • Zbiorowa

字odki dydaktyczne:

3 laptopy, str鎩 biedronki, list bociana do dzieci, 3 obrazki biedronek i kropeczki dla ka盥ej grupy, program edukacyjny „2+2”, 3 kolorowe chusty, klucz, 2 koperty.

Czynno軼i nauczyciela

Czynno軼i dzieci

1.Wprowadzenie do tematu zaj耩.

Nauczycielka dzieli dzieci na grupy, ka盥a z nich otrzymuje laptopa.

Nagle do sali wbiega biedronka i przynosi do nich kr鏒ki list od znajomego bociana.

2. Wyja郾ienie

- Biedronka prosi aby dzieci usiad造 w grupach i otworzy造 swoje programy z zadaniami dla bociana. Otrzymuj od biedronki karty, na kt鏎ych za ka盥e bezb喚dne rozwi您anie zadania otrzymaj 3 kropki, za trzy b喚dy 2 kropki, za wi璚ej ni 3 b喚dy 1 kropk.

3. Zadanie „Mno瞠nie czy dzielenie?”

Nauczycielka t逝maczy dzieciom zasady rozwi您ania zadania. Ich zadaniem jest patrz帷 na wynik, okre郵i i klikn望 w znak mno瞠nia lub dzielenia.

4. Zadanie „Podaj prawid這wy wynik”

Nauczycielka t逝maczy zasady rozwi您ania zadania. Zadaniem dzieci jest odnale潭 prawid這wy wynik do podanego dzia豉nia.

6. Zadanie „Znajd dzia豉nie”

Nauczycielka wyja郾ia jak wykona zadanie. Nale篡 wybra dzia豉nia, kt鏎e daj podany u g鏎y strony wynik.

7. Zabawa – „Znajd dzia豉nie”

To zadanie przebiega w bardzo podobny spos鏏 do poprzedniego, jednak dotyczy dzielenia liczb.

8. Zabawa – „W捫”

Dzieci w grupach wychodz na 鈔odek. Ka盥a z nich tworzy 3 rz璠y - w篹e, ostatnia osoba z ka盥ego z nich ma w szlufce spodni chust.

9. Zadanie „W捫”

Nauczycielka prosi o uruchomienie zadania o nazwie „W捫”. T逝maczy zasady wykonania zadania.

10. Zako鎍zenie zaj耩

Biedronka podlicza punkty, kt鏎e otrzyma造 grupy. Sumuje je, podaje wsp鏊n sum. Po jej og這szeniu, do sali wbiega zaaferowany g堯wny dyrektor i wr璚za biedronce klucz do ksi璕i z map komin闚. Biedronka wraz z dzie熤i wk豉daj klucz do koperty, adresuj i biedronka obiecuje wys豉 go do bociana.

Nast瘼uje om闚ienie i podsumowanie zaj耩.

Dzieci zostaj podzielone na grupy a nast瘼nie ka盥a z nich zabiera jednego laptopa.

Odczytuj tre嗆 listu:

„Kochane dzieci! Bardzo prosz was o pomoc. Musz zbudowa gniazdo i nie mog znale潭 miejsca, kt鏎e przydzieli豉 mi G堯wna Dyrekcja Bocian闚. Jest ono zaznaczone na mapie komin闚, a jest ukryta w ksi璠ze zamkni皻ej na klucz. Tylko je郵i rozwi捫 zadania i uzyskam co najmniej 30 punkt闚 b璠 m鏬 go otrzyma od bocianiego dyrektora… A ja, zdaje si zapomnia貫m tabliczki mno瞠nia i nie pami皻am jak si dzieli liczby…

Pom騜cie!

Wasz BOCIAN”

Dzieci uruchamiaj program.

Dzieci w grupach rozwi您uj dzia豉nia.

Dzieci s逝chaj wyja郾ie.

Rozwi您uj zadanie

Ka盥a z grup rozwi您uje zadanie.

Ka盥a z grup rozwi您uje zadanie, nast瘼nie otrzymuje liczb kropek kt鏎e zdoby豉.

Dzieci staj w grupach i trzymaj si za ramiona, maj za zadanie bez rozrywania w篹y zdoby chust z ogona innego w篹a i przy tym zachowa swoj. Wygrywa dru篡na kt鏎a nie straci chusty.

Zadanie polega na tym, by odnale潭 w w篹u liczb, te kt鏎e s wielokrotno軼i podanej liczby.

Dzieci wsp鏊nie adresuj kopert.

poniedzia貫k, 24 maja 2010, blondyna89